Pagina's

donderdag 2 augustus 2012

Aardbeienjam!

Hallo Allemaal,

Gisteren voor het eerst aardbeienjam gemaakt. Ik werd op het idee gebracht door het tijdschrift Daphne's Diary super leuk tijdschrift met van alles en nog wat. Dus hier is mijn eerste aardbeienjam


950 gram aardbeien - 1000 gram geleisuiker en sap van 1 citroen


4 potjes gevuld en zoals gewenst op zijn kop gezet


De pan was naar 4 potjes nog niet leeg dus gauw een potje uitgekookt en het restant in gedaan.



Van morgen een boterham met eigen gemaakte aardbeienjam ....mierenzoet maar wel lekker .

Groetjes,
Miranda

1 opmerking:

  1. ik ben sins 17 augustus ook verslaafd geraakt om zelf jam te maken.en je hebt van van gilse 2 of 3 verschillende soorten gelei suiker.de eerste is erg zoet.de tweede minder zoet en je hebt er nog eentje.ik heb de tweede en dan kun je uit eindelijk zelf bepalen hoeveel gelei suiker je erin doet.heb intussen al een paar keer zelf jam verzonnen.zoals rode druivenjam (pitloze) en bananen jam.ik zou zeggen kom naar hyves toe daar zijn ook enkele jam makers.
    en mij vind je onder zelf smoothies en jam maken.daar kan iedereen haar of zijn recept delen.

    BeantwoordenVerwijderen